Skjellhaugen og ny mulighet til Brudesløret!

Neste uke blir det to turer – onsdag 26 juni er det fellestur til Brudesløret arrangert av Bardu Hund, så da blir vi også med 🙂 Har du enda ikke tatt turen til Brudesløret så får du hermed muligheten igjen, så bare bli med da vel! 🙂

Torsdag 27 juni kl 19:00 går Labbetusstur nr 3 av stabelen og vi går da til Skjellhaugen, se beskrivelse her:

Adkomstvei: Starten er fra tidligere asfaltverk like nord for Elverumskrysset i nedre Bardu Altevatnet. Ta av fra E6 ca 600m nord for Elverumskrysset og inn på P-plassen vest for E6. Tavle ved starten innerst til venstre.
Tidsbruk: Ca 1, 5 time t/r
Vanskegrad: Lett
Traseé: Godt opparbeidet sti. Første del av trasèen går i lett terreng og går gradvis over i kupert terreng. Stien har både rasteplasser og 12 informasjonsposter om flora, fauna og ferdsel i utmark. Den ender på Skjellhaugen der man har flott utsikt over dalen og fjellene rundt. Stien har en lengde på 1,5 km.

Alle velkommen!! 🙂

Bobiltur og CACIB!

I helga var vi på årets først bobiltur og det var deilig! 🙂 Litt kaotisk start ettersom jeg hadde vært med mamma i Tromsø hele dagen og bare kom hjem for å snu å kjøre tilbake til Tromsø. Vi hadde ikke meldt oss på lørdagen, både fordi vi har så det rekker med småcert men også fordi det er hærlig å kunne ta det litt med ro om morningen 🙂 Ellen og jeg  prioriterte faktisk shopping foran hundutstilling! 🙂 Vi hadde en veldig trivelig sykkeltur og shoppingrunde mens gutta holdt fortet på campingplassen:-)

Da vi kom på søndagen rakk vi akkurat å se Beardisene konkurrere og det var trivelig å se Emeric og Yvonne i ringen, flinke begge to og Emeric ble plassert som nummer to og fikk med seg reserveCertet. GRATULERE!! Joan var også innom å smugtittet litt på gutta, akkurat som jeg gjorde i ring 7 🙂

Med våre terrier jenter gikk det så her, Thea fikk blått, hun hadde for mye på kroppen til dommerens smak (kom ikke akkurat som en bombe assa 🙂 Nå skal Thea få lov til å pensjonere seg helt og holdent, så kan hun få være littegranne trulteguri. Pernille ble plassert som nummer 2 og dermed ReserveCertet. Men ettersom det var en ung snerten snelle foran henne så fikk vi med oss vårt først CACIB og det var jo en fin bonuslapp å ta med seg 🙂

Etterpå var Pernille og jeg innom teltet til Hans og Elisabeth (Elsoro) og fikk superhjelp med nappingen. Dvs proffe Elisabeth ryddet opp i det jeg hadde glemt eller gjort gæli så nå ser Pernille mye bedre ut enn før. Naturligvis noe for kort akkurat nå, men om et par uker så bør hun være omtrent perfekt! 🙂 Nå går vi for gull i Gallivære assa! 🙂 TUSEN TAKK ELISABETH! 🙂

Cairn Terrier bildene er tatt av Yvonne Andreassen

Ellens vakre Tobben ble BIM og fikk også med seg CACIB så det måtte vi naturligvis feire 🙂

Labbetusstur nr 2 til Tørrfurua

Neste labbetusstur blir nå torsdag 20 juni kl 18:00 til Tørrfurua. Her er turbeskrivelsen iflg www.telltur.no:

Adkomstvei: Det enkleste er å kjøre opp Gammelveien forbi Domus, videre Solåsveien til vannbassenget. Herfra er myrlendt terreng, bør ha vanntette sko.
Tidsbruk: 45 min t/r
Vanskegrad: Lett
Traseé: Den merka løypa starter flatt fra vannbassenget, og følger stien inn mot lysløypa. Fra lysløypa følges tørr og fin sti lett stigende ca 300 m til kryss hvor du tar av til venstre (merket sti). Etter ca. 300 m deler stien seg for de to turmålene. Stien til Tørrfurua går over ei stor våt myr. Følg merking fram til posten like ved Tørrfura.

Vi møtes ved vannbassenget kl 18:00 på torsdag – håper at mange har annledning til å bli med 🙂 Husk myggmiddel!! 😀
Alle som vil være med er velkommen – både med og uten hund! 🙂

Lady og Gjengen fra Salangen Nyheter :-)

Tidligere denne uka møtte vi Lady og Gjengen – finn de gjerne på Facebook 🙂

Litt om Lady og Gjengen: Programmet «Lady og Gjengen» er ett hundeprogram som handler om hunden Lady, som er en Basset Hound- tispe og, hennes mange venner på ulike steder i Norge og i verden. I programmet blir det ulike intervjuer med hundeeiere og i tilegg blir det selvsagt hundeinnslag fra hele verden. Programledere er Marita Andreassen, selvsagt «Lady» selv.

Dersom man har lyst å se en tidligere episode så stikk innom Salangen-Nyheter, eller helt konkret her 🙂

Bildene har vi fått lov å bruke av Marita Andreassen, først Maja og Lady hilser på hverandre og så Dogdiggershundene Fanny, Lotta, Thea, Pernille og Maja 🙂

Rallylydighetskurs i Øverbygd

Lørdag 2 juni var jeg hos Øverbygd Hundeklubb og kjørte innføring i Rallylydighet 🙂 Nydelig vær – steike varmt! – flinke ekvipasjer og god mat er en finfin oppskrift på en superhyggelig dag 🙂 Hadde ikke med meg kameraen selv, men Ewa Anna tok heldigvis noen bilder som dere kan se her 🙂

Vi avsluttet akkurat i rett tid. Plutselig så begynte det å buldre og brake og himmelen ble helt mørk.. Deilig med litt regn og torden etter så mange dager med varme! 🙂 Takk for en flott dag – håper vi ses snart igjen! 🙂

Dogdiggers Alfredo James Pacino!

Vi har fått sommerhilsen fra Balder, han er som alltid HELT PERFEKT 🙂 Det er akkurat slik vi hundeeiere skal tenke om våre kjære 4beinte, både de som er litt rakkaraktige og de som er supergreie å ha i hus 🙂 Vår jobb er å elske den hunden vi har, ubetinget og inderlig 🙂

Balder er Majas førstefødte og var liksom staselig, klok og voksen fra øyeblikket han ble født 🙂 Og jaggu ser han slik ut også her hvor han ligger på benken 🙂

Årets første Labbetusstur!!

Da er turløypene offisielt åpnet og dermed starter vi med årets Labbetussturer 🙂 For de som ønsker å registrere sine turer – gå på www.telltur.no og gjør det her. Vi starter som vanlig med de enkle turene og øker vanskelighetsgraden etterhvert. Første turen går til Brudesløret og mer info om turen finner du her: http://telltur.no/arkiv/685

Adkomstvei: Ta av mot Bruhaugen (skilt) ca 4 km nord fra Setermoen. Følg denne veien til P-plass ved veienden (1,6 km fra E6). Turen til Brudesløret følger veien til skilt merket Vetlvatnet, og krysset til Orta/ Stor-Ala. Følg veien til venstre mot Vetlvatnet.
Tidsbruk: ca. 45 min t/r
Vanskegrad: Lett
Traséen går på traktorvei i 800 meter til pumpehuset. Fra pumpehuset følger du merket sti i skogen. Det er ca. 70 meter fra pumpehuset til posten.

Vi møtes på anvist parkeringsplass lørdag 15 juni 2013 kl 12:00 og håper at mange har lyst og mulighet til å gå tur med oss 🙂 Hundene går i bånd 🙂 Iflg langtidsvarslet på www.yr.no så skal det regne så eventuelle regnklær, støvler og myggmiddel annbefales! 🙂 Velmøtt! 🙂